Arxiu Municipal

actualitzat: 29/11/2023

 

Català | Castellano

 

L'Arxiu Municipal està format pels documents produïts i rebuts per l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat en l'exercici de les seves funcions, així com aquella d'origen privat que ciutadans o persones particulars han donat a l'Arxiu i que tenen rellevància local. Administra, custodia i dona accés al patrimoni documental que configura el seu fons documental. La Llei d'arxius i gestió de documents estableix els criteris i les pràctiques bàsiques per a la gestió documental eficaç i la conservació del patrimoni documental.

Amb relació a l'accés a la informació, l'Arxiu Municipal es regeix pels principis establerts a Llei d'arxius i gestió de documents, a la normativa de transparència i accés a la informació i al contingut de les ordres de taules d'accés i avaluació documental aprovades per la conselleria de cultura a proposta de la Comissió Nacional d'Avaluació de la Generalitat de Catalunya.

 

Documentació d'interès:

  • El Quadre de classificació de documents és l'instrument que reflecteix les funcions i activitats de l'organització i que permet identificar i agrupar els seus documents així com recuperar-los.
  • El Registre municipal d'eliminació de documents és l'instrument de control de l'eliminació de documentació administrativa de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat. Aquestes eliminacions es porten a terme de forma controlada, d'acord amb la normativa legal que n'estableix el seu valor informatiu i el seu període de conservació.

Registre eliminació 2023

Registre eliminació 2022

Registre eliminació 2016